czwartek, 11 marca 2010

Ciasteczka marcepanowe



Znowu coś z marcepanem, ale to było do przewidzenia. Do poprzedniego ciasta całego nie zużyłam, surowego nie lubię, a kruche ciasteczka i owszem :-) Proste do zrobienia i byłyby też szybkie, gdyby nie to, że przed pieczeniem muszą poleżeć, a to trwa około 1 godziny. Nie, nie rosną w tym czasie - zastygają ;-) Przepis pochodzi z gazetki "Ciasta domowe".



Składniki:


- 125 g masła

- 75 g cukru

- 100 g masy marcepanowej

- 3 krople olejku migdałowego

- 1 jajko + 2 żółtka

- 200 g mąki


Masło (o temp. pokojowej) utrzeć z cukrem i marcepanem na gładką masę. Dodawać porcjami zmieszane ze sobą żółtka, jajko i olejek migdałowy, a następnie przesianą mąkę. Wszystko razem dokładnie wymieszać.

Ciasto natychmiast po jego zrobieniu (dopóki jest jeszcze plastyczne) nakładać do dekoratora z końcówką w kształcie gwiazdki i wyciskać na natłuszczonej i posypanej mąką (lub wyłożonej pergaminem) blasze różne formy ciasteczek.

Blachę z ciasteczkami odstawić do ich zastygnięcia, czyli na ok. 1 godzinę. Po tym czasie piec w temp. 190 st.C przez ok. 15 minut na jasnozłoty kolor.


15 komentarzy:

  1. Cudowne, napewno są bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku, jakie one są sliczne Evenko!:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. jeśli marcepanowe - to z przyjemnością je upiekę. bo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kruche z marcepanem? Bardzo, bardzo... ostatnio też stałam się posiadaczką pewnej ilości marcepanu, i z premedytacją go użyję, dzięki za podrzucenie pomysłu;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne kształy ciastek. Przepis już zapisuję do wykonania, bo też robiłam szarlotkę, którą znalazłam na stronie Abbry (prawda że ciacho super?) i też zaopatrzyłam się w dodatkowe kostki marcepana, więc ów przepis bardzo mi pasuje :D

    OdpowiedzUsuń
  6. w jakim sklepie można kupić masę marcepanową? ciasteczka wyglądają prze-smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo smakowicie wyglądaja. Wyobrażam sobie ich smak, muszą być pyszne! pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dagna, wdziałam w "Piotrze i Pawle".

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się , że Wam się podobają :-)

    Co do masy marcepanowej , to nie orientuję się gdzie ją można kupić (nie mieszkam w Polsce), ale może najprościej byłoby w sklepie internetowym.

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie proste... a takie fajne :)

    I chyba wyjaśniła się zagadka moich kiedyś robionych ciasteczek, które się podczas pieczenia trochę porozpływały. Może gdybym też je odstawiła na godzinę, to by się tak nie stało.

    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  11. Marcepan jadłam jeden, jedyny raz kilka lat temu. Nie pamiętam nawet smaku... Ale może warto sobie go przypomnieć?

    Urocze ciasteczka! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Widze ze w twojej kuchni króluje marcepan. Uwielbiam jego smak, koniecznie musze wyprobowac przepis na te ciasteczka. Pozdrawiam futerkowakuchnia.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie popijam kawkę i z przyjemnością bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj, ciasteczka sa bardzo zachecajace do wyprobowania:-)Jak tylko znajde tu mase marcepanowa, skorzystam z Twojego przepisu:-) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobre ciastka i łatwe w przygotowaniu. Ja zrobiłam z połowy porcji tak 'na spróbę', ale następnym razem podwoję składniki :)

    OdpowiedzUsuń